Billingeracet

Publicerat: 17 maj, 2010 i Uncategorized

Enkelt sammanfattat:

Fin bana
Bra arrangemang
Kul med familjen som är med och stöttar och att Wille får cykla runt i leran
Super-support av Linda och Johan, tusen tack!!

Jag låg bra med efter start men körde över min kapacitet för länge vilken gav mig tötta ben för tidigt. Just i samma skede som benen packade ihop fick jag punktering. På UST…. Lade i slang och körde vidare i ett för mig lagom tempo vilket placerade mig på runt femtionde plats totalt.  Skövdes långlopp är bitvis mkt tekniskt och igår var det blött och lerigt dessutom. Jag hade inte en chans att hålla farten uppe i skogen och utför blev jag frånåkt av alla i de grupperna jag körde i.

I dag är jag stum i benen och har sittsår från sadeln. Men det går nog över till onsdag då det är serietävling i MTB här i Gbg.

kommentarer
  1. Henrik A skriver:

    Du åker ju på för smala däck! Minst 2,25 och helst 2,4!

  2. Lunkan skriver:

    När du och Svanebo skickade på i täten av vår grupp efter ca 10-15 km var det inte min däckdimension som var problemet direkt…

  3. the brat skriver:

    Yo chefen! Helstelt och Race King var inte heller optimalt, kändes i armar o ryggen utför. Skönt att se att det inte bara är antal watt på testcykel som avgör 🙂
    Jag var bara typ tre minuter (ja ja +punkalagning) efter dig och en singelsiffra i protokollet (nåja H40) så upplägget har funkat, det var som fasen! 🙂
    Du är välkommen till Lida om planerna ändras. Ha det

  4. Salomonsson skriver:

    Du ser… mer tid i skogen behövs så du kommer in i matchen 🙂

Lämna en kommentar