Rekordkort pass

Publicerat: 18 januari, 2012 i Uncategorized

Detta pass måste jag bara få berätta om. Okej, det var ett bra ta sedan jag skrev om träning och visst kör jag lite träning allt. Men det handlar mycket just nu om att testa olika pass och mäta en del saker under tiden. Tränar ganska ofta med mätning av syreupptag så jag slipper gissa hur belastad jag blir i % av VO2max. Men det blir ett sammelsurium av olika pass och effektnivåer som blandas friskt och en del pass blir bara hälften så långa som tanken var.  Men ett pass som jag reggat vansinniga siffor med högst syreupptag på kort tid är 20 ggr 45 sek på 420W (l agom för mig) med vila 15 sek mellan varje.

Men bottennotering i slaskpass var dagens. Efter nattning av barnen varav ett febersjukt och yrandes smög jag ner i tvättstugan ( sara jobbade ikväll)  och rev av 3 min på 200 watt och 2 min på 500 watt utan att byta om och skyndade sedan upp i huset igen. Hade ingen Babywatcher med batterier i så då gäller det att inte vara borta för länge… Sedan låg jag och ångrade mitt tilltag medan jag flåsade koldioxid framför  TV´n utan att veta vad som var upp och vad som var ner. Det var inget pass i ”the comfortzon” direkt. Aldrig mer ett sådant pass tror jag nog jag kan säga utan att ta i.

kommentarer
  1. Johan Petersson skriver:

    Ja, vad ska man säga… du är som du är 🙂

    måste testa, men tänker byta om först

  2. Mattias Larssen skriver:

    det var ju för bövelen ett sånt pass du rekomenderade när jag peakar på jobbet…!

    Vi ses!

Lämna en kommentar