Uppryckning på löpningen

Publicerat: 16 december, 2013 i Träning löpning

Har tagit tag i löptekniken och träningsplaneringen lite i höst för att förhoppningsvis kunna avancera i resultatlistorna lite under 2014 på triathlontävlingarna.  Har anmält mig till långdistans SM, medeldistans SM samt Tjörn Tenson Triathlon. Men det blir fler lopp. Jag kommer inte tävla i agegroup utan gå upp i senior är tanken. Det känns som en bra utmaning för mig att tävla i senior istället för mastersklasserna. De snabba killarna kommer jag ju inte kunna rå på men en bit från pallen skall jag väl kunna komma. Ffa om jag höjer mig på simningen ett snäpp eller två.

På löpningen har jag tagit hjälp av Emma Belforth som skall få ordning på tekniken, och som jag också anställt på Aktivitus som löpcoach och fystränare.

Nästa mål är Sylvesterloppet där huvudmålet är slå min klubbkompis i Aktivitus Sports Club Fredrik Gustafsson. Kommer inte bli lätt då han har rätt bra tryck i steget.

I filmen syns Fredrik pusta efter att ha rivit av 2 min på 21 km/h. Jag själv håller samma fart på filmen och ser garanterat trött ut också efter en stund…

Lämna en kommentar