Dagens träning

Publicerat: 27 februari, 2011 i Uncategorized

2×20 minuter runt anaerob tröskel inklusive 40 st kadensändringar med maximal kraftinsats sittandes. Varje intervall inleds med 5 min på jämn kadens. Sedan 10 minuter med 30/30 på 80 resp 100-110 kadens. Sista 5 körs på samma sätt men med 15/15 indelning. 839:an får gå i ”Force-mode”, dvs med fast kp ( 3,5 i dag)  Hur ansträngande det bli styrs av hur mkt jag vevar på när jag kör hög kadens. 100 = inte så farlig ( 350W) och 110 (385W) lite mer jobbigt…  Lite granna efter humör och dagsform alltså, egentligen inte efter de principer jag brukar köra efter.

kommentarer
  1. Anders Ågren skriver:

    Tack för i fredags! Nu har jag kört det här passet! Det många kadensväxlingarna utmanar. Riktigt trevligt upplägg.

  2. Jörgen Sundberg skriver:

    ”egentligen inte efter de principer jag brukar köra efter”… härlig inställning Matte! :))

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com-logga

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google-foto

Du kommenterar med ditt Google-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s